محمد رضا شوق الشعرا

شورای چهارم یزد وقتی در یک حرکت اشتباه، شهردار بیرجند را بعنوان شهردار یزد انتخاب کرد، با استعفای احساسی عظیمی زاده، دومین شهردار شورای سوم روبرو شد، و همان شب انتخاب، در یک حرکت شتابزده، پیرنیا را که سابقه و تجربه چندانی در شهرداری یزد نداشت، بعنوان سرپرست شهرداری انتخاب نمود، و اما دو هفته بعد از این اتفاق و با دهن کجی سیاستمدارانه مدیح به شورای چهارم یزد، سرانجام شورای چهارم دوباره به اتفاق آرا عظیمی زاده را بعنوان شهردار یزد انتخاب نمود، و اما حکم سرپرستی پیرنیا را باطل نکرد! و پیرنیا نیز که خود را برای شهردار یزد شدن آماده کرده بود، استعفاء نداد و محکم به صندلی سرپرستی چسبید، اینک در حالیکه عظیمی زاده شهردار قانونی یزد است، شهر دار یزد نیست! و شهر توسط پیرنیا که سرپرست شهرداری است اداره می شود، و بودجه و برنامه، آنگونه که او می خواهد هزینه و اجراء می گردد، چرا که هنوز حکم شهرداری عظیمی زاده از وزارت کشور نیامده و طبق روال عادی، در پیچ و خم وزارت کشور و استانداری گیر کرده است.
دو ماه است که حقوق رفتگران شهر پرداخت نشده و در این زمان، سفرهای بسیاری از جانب اعضای شورا و کارمندان شهرداری با هواپیما و به هزینه شهرداری برقرار بوده است. سفرهای زیارتی- سیاحتی که مشخص نیست طبق چه برنامه و هدفی صورت گرفته، و چه فوایدی برای شهر داشته است، و اما آیا عظیمی زاده در بدو ورود دوباره به شهرداری، با اعتصاب و حقوق خواهی کارگران زحمتکش شهرداری و خزانه خالی روبرو خواهد شد؟
بر قراردادها و برنامه هایی که در مدت سرپرستی در شهرداری یزد اجرا شده چه نظارتی وجود داشته و آیا شهردار یزد با همه کارهای انجام شده سرپرست شهرداری موافقت خواهد داشت؟
بخاطر سهل انگاری و بی توجهی شورای چهارم یزد بسیاری از فرصت های شهر از دست رفت و جمع و جور کردن اوضاع از دست رفته، بسیار زمان و بودجه خواهد برد و بعبارتی ساده تر، دود اشتباه شورای چهارم یزد، فقط و فقط به چشم شهر و مردم شهر رفت.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا